juliawass

Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Julia Wass - 6 januari 2014 12:52

Jag har inte orkat blogga för just nu är jag skit sjuk.

                                                      Fredags!
I fredags så red jag för Elin. Vi träna på att hålla samma galoppstrång och att hon inte skulle öka fram till hindret. Det var tre hinder och hon skulle ha 5 galopp strång fram dit och det var ganska kort avstånd. 
I början så lyssna hon inte alls och när jag försökte jobba med Mysan så bocka hon och ville inte alls! 
Efter ett tag så hade hon 5 galopp språng. Till sist hade hon 5-6. Det var inte alls högt. Det var värkligen bra träning för hon brukar springa iväg fram till hindret. 
När det gick as bra så hade vi ett hinder på långsidan hon då brukar mhon bara springa på så jag fick värkligen tänka att hon skulle ha en kort galopp. 
Det gick as bra även när det blev högre.
                                              Lördags!
I lördags så var vi på tboll för min bror Jesper skulle spela DM. Jag var med Lussan och vi hade as kul. Jag fick leke fotograf. Robert skämde ut mig som fasen, Han stog uppe på läktaren och skrek massa saker till mig så alla glodde på mig. Men när vi kom hem så satg jag och letade häst en stund. På kvällen åkte jag hem till Isabelle. Vi chillade kollade på tv och lite sånt. Jag sov där tills söndagen! 
                                                                SÖNDAGS!
När jag vakna så åt vi frukost och allt det där och vid 12 typ så åkte vi till stallet. Jag tog in Mysan sen fick jag hjälpa Siri för hon fick inte in Stella så jag fick hjälpa henne. Och vid 1 ungefär red vi ut i skogen. Det gick as bra Mysan stegra bara några gånger. Vi red i bäcken och hade det skit mysigt. 
När vi kom hem till stalletså fikade vi. 
När jag kom hemhem så la jag mig i ett varmt bad.
På kvällen så hade Robert lagat jätte god mat till oss. Mormor och Morfar kom och åt också.
                                    MÅNDAG!
Jag har precis ätit och nu orkade jag blogga. Jag ska lägga mig i sängen och kolla på PH och mysa lite. Jag vet inte vad jag ska göra idag. Är jätte snorig och har huvudvärk. Jag sitter och lyssnar på lite musik. 
Imorgon ska man iaf hoppa och träna på det elin visa mig. Ska rida det 3 gånger i veckan helst. 
Kom ihåg! Söndag den 12 så börjar ponnyakuten! Det är den sista ponnyakuten! Det kommer bli as kul med många överraskningar! KOLLA!!! 
Hejdå!! hoppas ni har det as kul för snart börjar skolan.   

Julia Wass

Presentation


Jag vill verkligen skriva om mitt liv, vad jag tycker och vad jag vill. Mina åsikter! vill verklogen att ni följer min blogg!:)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad har era hästar för storlek i grimma?
 Cob
 Full
 Ponny

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards